پوست وارفته
 
    


  • پرورش اندام

  تبليغات شما در اين محل


درباره سایت

با سلام به همه ی دوستان عزیزم. به وب سایت خودتون خوش اومدین امیدوارم لحظات خوشی رو در اینجا سپری کنید. در صورت نیاز به عکس یا فیلم از بدنسازی خواص، لطفا در قسمت نظرات قید کنید تا در سایت قرار گیرد. مدیریت سایت : مجید بخشی. ایمیل : majid_bodybuilding73@yahoo.com

موضوعات
اخبار پرورش اندام

تغذیه

تمرین

کلیپ بدنسازی (خارجی)

کلیپ بدنسازی (ایرانی)

مردان آهنین

مطالب متفرقه

بیوگرافی قهرمانان (خارجی)

آرنولد شوارزنگر

دکستر جکسون

ویکتور مارتینز

مارکوس رول

کوین لیورون

رونی کلمن

لی پریست

دنیس ولف

لی هنی

کای گرین

فیل هیث

بیوگرافی قهرمانان (ایرانی)

بیت الله عباسپور

روح الله داداشی

محسن یزدانی

سامان سرابی

شهریار كمالی

مسلم دارابی

محرم پناهي

علی تبریزی

علی ایمانی

مهدی حاتمی

گالری عکس (خارجی)

Arnold Schwarzenegger

Nasser El Sonbaty

Ronnie Coleman

Johnnie Jackson

Evan Centopani

Victor Martinez

Branch Warren

Dexter Jackson

Melvin Anthony

Gustavo Badell

Brandon Curry

Dennis James

Kevin levrone

Lionel Beyeke

Ronny Rockel

Markus Ruhl

Ben Pakulski

Dennis Wolf

King Kamali

Shawn Ray

Jay Cutler

Lee Priest

Phill Heat

گالری عکس (ایرانی)

Morteza Roshan Zamir

Mohsen Ghoran Nevis

Hassann Rahnamaein

Beyt Allah Abaspor

Rouhollah Dadashi

Moshtaba Notorki

Moharam Panahi

Mehdi khanghah

Mehdi Hatami

Abbas Agheli

Ali Tabrizi

Ali Iman

مجلات بدنسازی

مجله شماره 1

مجله شماره 2

مجله شماره 3

مجله شماره 4

مجله شماره 5

مجله شماره 6

مجله شماره 7

عکس های ارسالی شما


آرشيو مطالب

نويسنده


پوست وارفته

اگر چاق هستید ویا نه قبلا خیلی چاق بوده اید پس به خوبی می دانید که خلاصی از دست چربی و اضافه وزن یک روی سکه است و زمانی که چربی سوزی و کاهش وزن محقق گردید تازه با این مشکل ظاهری و هم اندازه همان چاقی رو برو می شوید و آن چیزی نیست جز پوست شل و آویزان
در این خصوص 12 نکته وجود دارد که می بایست پس از کاهش وزن زیاد نسبت به آنها آگاه باشید :


1 . پوست خاصیت الاستیسیته ( کشسانی ) خارق العاده ای دارد . برای این منظور خانم های باردار را در نظر بگیرید . در خلال دوران حاملگی پوست تا چه حد کش می آید . بنابراین پوست توانایی انبساط و انقباض بسیار بالایی دارد .


2 . خاصیت الاستیسیته پوست با افزایش سن کاهش می یابد . چین و چروک و کاهش الاستیسیته تا حد زیادی متاثر از روند پیری فاکتورهای ژنتیکی وهمچنین قرارگیری در معرض نور آفتاب استرس های اکسید کننده و کمبودهای غذایی می باشد . موارد زیست محیطی جزء فاکتورهای قابل کنترل محسوب می شود . ولی المان هایی همچون ژنتیک از کنترل فرد خارج است . بنابراین توصیه می شود حداقل بر مواردی که بر روی آنها کنترل دارید مدیریت صحیح نمایید . واقع گرا باشید و خودتان را به دلیل نداشتن قدرت کنترل بر روی برخی موارد سرزنش نکنید .


3 . میزان بازگشت پوست به شکل اولیه اش تا حد زیادی به محدوده سنی که در آن قرار دارید مرتبط است . هر چه سن تان بیشتر باشد به همان نسبت کاهش وزن در مقادیر بالا باعث آویزان تر شدن پوست و باقی ماندن آن به همان شکل خواهد شد .


4 . مدت زمان چاق بودن و اضافه وزن داشتن خیلی ربط دارد به این که چه قدر پوست تان بعد از کاهش وزن آویزان خواهد بود . برای مثال بین 9 ماه بارداری و 9 سال اضافه وزن 100 پوندی ( 45 کیلویی ) مقایسه به عمل آورید .


5 . مقدار وزن افزوده ارتباط زیادی دارد با باقی ماندن ظاهر سخت پوست .


6 . سرعت افزایش وزن نقش تعیین کننده ای در باقی ماندن ظاهر سخت پوست دارد .


7 . سرعت کاهش وزن ارتباط زیادی دارد با سخت تر شدن ظاهر پوست کاهش سریع وزن به پوست فرصت کافی جهت برگشت آهسته به فرم نرمال را می دهد ( کاهش وزن 5/0 تا 1 کیلو در هفته و حداکثر 5/1 کیلو بهترین روش برای خلاصی از دست چربی اضافه با کمترین عوارض می باشد . )


8 . استثنائی برای موارد فوق وجود دارد . برخی افراد بدلیل داشتن ژنتیک کم نظیر حتی در سنین 50 تا 60 سالگی نیز پس از افزایش وزن و سپس کاهش آن پوست شان دوباره به حالت صد در صد طبیعی بر می گردد .


9 . امروزه کرم های زیادی را تبلیغ می کنند که توانایی جمع کردن و سفت کردن پوست را دارند . هیچ کدام کارایی واقعی و ماندگار ندارند اکثریت کارائی شان مقطعی و گذرا است . علی الخصوص اگر پوست آویزان داشته باشید . بنابراین پول تان را زیاد هدر ندهید .


10 . اگر قصد جراحی پوست را دارید حتما با یک پزشک حاذق مشورت کنید چون این یک عمل جراحی سطحی نیست .


11 . به پوست فرصت بدهید . همین طور که چربی پوست کمتر شود سفت تر می گردد . موارد بسیاری را دیده و شنیده ام که پوست شان آرام آرام پس از کاهش وزن جمع شده و به سفتی قابل قبولی رسیده معمولا در عرض یک تا دو سال بعد از کاهش وزن و ادامه دادن به ورزش درصد زیادی از مشکل آویزونی پوست مرتفع می شود .


12 . درصد چربی بدن خود را قبل از این که حتی به جراحی فکر کنید بدانید . پوست شل و آویزان یک مسئله است اما داشتن چربی اضافه یک مشکل دیگر . با خودتان صادق باشید و این کار را با اندازه گیری درصد چربی بدن انجام دهید . برای اندازه گیری چربی بدن می توانید از کلیپرهای مخصوص این کار استفاده کنید و رجوع به جداول مخصوص درصد چربی بدن مقدار درصد چربی بدن خودتان را مشخص و مقذار چربی که مورد نیاز است تا به درصد چربی نرمال برسید را حساب کرده و برنامه کاهش وزن اصولی خود را که متشکل از تمرینات با وزنه ( دستگاه ) ایروبیک و رژیم غذایی است را به صورت مدون پایه ریزی کرده و از آن پیروی کنید .


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

     نويسنده : مجید بخشی        دسته : <-CategoryName->        3:57 - 12 / 1 / 1390برچسب: پوست وارفته,        بازديد :            
  مطالب گذشته

لينک دوستان

لينک هاي روزانه

امكانات وبلاگ